Finalitzem el primer mes sencer del Projecte Aules Netes i podem dir que estem gairebé a mitjans del trimestre! Les classes que ocupen els primers llocs són: 2n B (amb 97 punts) i 1r A (amb 91 punts). Però encara queda molta feina per fer i qualsevol classe pot esdevenir la guanyadora. Així que endavant amb l'ordre i la neteja de les nostres classes!
dissabte, 31 d’octubre del 2015
divendres, 30 d’octubre del 2015
La Classe més Fruitera!
Com segur ja sabreu aquest mes hem començat el concurs :
“La Classe Més Fruitera”
Aquest mes d’octubre les classes guanyadores han estat: 6èA al C1 i 1rB al C2:
MOLTES FELICITATS! FER SALUT, MENJAR BÉ, TÉ PREMI!
Cal dir que les classes de 5èA i 3rA han estat molt a prop de guanyar!. I el dimecres vinent comencem el mes de Novembre...No us oblideu de la Fruita!
Gràcies als alumnes i mestra de 6èB, que han fet el càlcul del % de les peces de fruita de les diferents classes! I als alumnes i mestres de 2n, que han sumat dels peces de totes les classes! Bona Feina!
Aprofitem per recordar-vos de nou que som Escola Verda i que és bo fomentar l'ús de carmanyoles i embolcalls no retornables entre el nostre alumnat (que moltes famílies ja ho feu Super Bé!). Considerem que és un hàbit saludable que beneficia la salut i el medi.
Gràcies als alumnes i mestra de 6èB, que han fet el càlcul del % de les peces de fruita de les diferents classes! I als alumnes i mestres de 2n, que han sumat dels peces de totes les classes! Bona Feina!
Aprofitem per recordar-vos de nou que som Escola Verda i que és bo fomentar l'ús de carmanyoles i embolcalls no retornables entre el nostre alumnat (que moltes famílies ja ho feu Super Bé!). Considerem que és un hàbit saludable que beneficia la salut i el medi.
dilluns, 26 d’octubre del 2015
III Fòrum XESC del Baix Llobregat
El passat dijous, dia 22 d’octubre, es va celebrar el III FÒRUM XESC DEL BAIX LLOBREGAT PRIMÀRIA on la nostra escola també hi va participar.
Aquest cop, les escoles es van reunir per intercanviar les seves experiències, al voltant de l'hort escolar! sota el lema: més enllà dels horts. per intercanviar les seves experiències, aquest cop, al voltant de l'hort escolar. Amb l'objectiu de fer crèixer els seus projectes de forma més transversal a nivell curricular i a nivell de participació.
Concretament i van anar els alumnes: l'Alba i l'Iván de 5è de primària:
"El passat 22 d'octubre, nosaltres: l'Alba i l'Iván, vam tenir la sort d'assistir a la reunió mediambiental que s'anomena XESC i que es va convocar en el Cèntric del Prat de Llobregat.
Allà ens vam reunir amb altres escoles, i ens van ensenyar treballs que havien fet sobre l'hort de la seva escola.
Algunes de les millors idees que van exposar:
- Que cada curs cultivi una planta o arbre diferent.
- Posar plantes aromàtiques pels mosquits.
- Cultivar a cada estació les fruites i verdures que es mengen a cada època de l'any.
- Fer un hivernacle amb objectes reciclats.
Esperem que algun dia podrem posar en pràctica totes aquestes bones idees!"
dilluns, 12 d’octubre del 2015
TRIA. CANVIA. COMBINA.
La Setmana del 2015 proposa una cerca de noves formes de mobilitat, allunyar-nos del domini absolut del cotxe particular, cap a un transport més sostenible, segur i saludable. Canviant la nostra manera de desplaçar-nos podem augmentar els nostres nivells d’activitat física, contribuir a millorar la qualitat de l’aire que respirem a les ciutats i ajudar a prevenir els accidents de trànsit.
Escollir el transport públic col·lectiu per anar a la feina, caminar o moure’s en bicicleta per anar de compres en comptes d’agafar el cotxe pot ser una bona forma de protegir i millorar la salut.
Els objectius principals de la Setmana són els següents:
- Estimular un comportament ciutadà, en relació amb l’ús del vehicle, compatible amb el desenvolupament urbà sostenible, en particular amb la protecció de la qualitat de l’aire, la prevenció d’accidents de trànsit, la reducció d’emissió de gasos que provoquen l’efecte hivernacle i el consum racional dels recursos energètics.
- Sensibilitzar la ciutadania sobre els impactes ambientals del transport i informar-la sobre les seves diferents modalitats.
- Impulsar l’ús dels mitjans de transport sostenibles i, en particular, el transport públic, la bicicleta, la mobilitat a peu i els vehicles elèctrics.
- Potenciar un retrobament de la ciutadania amb la ciutat, la seva gent i el seu patrimoni cultural, en un entorn saludable i relaxat.
- Reflexionar sobre com afecta a la nostra salut l’ús excessiu del transport motoritzat. Per una banda, la contaminació atmosfèrica i la congestió que generen tenen un impacte negatiu sobre els sistemes respiratori i cardiovascular. Per una altra, propicien el sedentarisme i la inactivitat física.
dilluns, 5 d’octubre del 2015
5 d'octubre: DIA MUNDIAL DELS PROFESSORS
Declaració de l' Organització per a la Cultura, la Ciència i l'Educació de Nacions Unides (UNESCO, 2015):
"És un fet reconegut que els docents no només són un medi per assolir els objectius de l'educació; sino que també són la clau de la sostenibilitat i la capacitat nacional per aconseguir l'aprenentatge i crear societats basades en el coneixement, els valors i l'ètica. Però els docents segueixen soferint els problemes derivats de la manca del personal, capacitació i de la baixa consideració social.
El Dia Mundial dels Docents, posa de
manifest el fet de què els docents han de ser empoderats, com a pas
decisiu en l'assoliment d'una educació de qualitat i de les societats
sostenibles."
dilluns, 21 de setembre del 2015
PROJECTE AULES NETES
En el marc de les accions que realitzem com a Escola Verda, aquest curs hem endegat un nou projecte amb els alumnes de l’ESO: “Projecte Aules Netes”.
Es tracta d’un projecte segons el qual tots els alumnes d’una classe es fan responsables de vetllar i mantenir l’ordre, la neteja , la correcta selecció de residus de l’aula i l’estalvi d’energia.
Una comissió avaluadora s’encarregarà de revisar les aules una vegada a la setmana, de manera aleatòria i sense previ avís, i , en funció de determinats ítems, assignarà una puntuació setmanal. Cada setmana es faran públiques les puntuacions de cada classe en un cartell informatiu i en el blog d’Escoles Verdes, i la classe que tingui una puntuació major, gaudirà d’un premi col·lectiu.
Amb aquest projecte esperem promoure un bon ambient de treball a través de l’ordre, afavorir la conservació del mobiliari i de les instal·lacions escolars, fomentar la cooperació entre l’alumnat i conscienciar-lo de què l’escola és un lloc per a tots i que tots en som responsables.
dilluns, 14 de setembre del 2015
INICIEM UN NOU CURS!
I des d'Escoles Verdes hem actualitzat la nostra cartellera, inspirant-nos en el lema de la nostra escola aquest curs 2015-2016:
"Ets llum, som llum."
I tenint en compte que aquest any és...
2015 ANY INTERNACIONAL DE LA LLUM
Comparteix amb generositat
la teva llum interior
i sigues responsable
amb la llum de tots...
...Per un Món millor.
dimarts, 24 de febrer del 2015
CENS D'AUS 2015
El passat 18 de febrer, el Victor Pascual i el Jose Malpatida van participar activament al cens d'aus del Delta del Llobregat, va estar un matí interessant que vam poder gaudir amb altres alumnes dels diferents centres del Prat que só Escoles Verdes. Vam comptabilitzar algunes espècies com l'ànec collverd, aquesta però és una espècie que preocupa la seva disminució. Aquí podeu gaudir d'unes fotos!
diumenge, 11 de gener del 2015
dijous, 5 de juny del 2014
5 de juny: DIA MUNDIAL DEL MEDIAMBIENT
La nostra escola ha celebrat el dia del medi ambient amb la realització del mural que vol representar l'energia i l'aigua. De fet, aquesta acció o petit gest que serveix per recordar-nos que cal cuidar el nostre planeta i tenir més cura d'ell, ha estat una feina impulsada pels membres del Comitè Mediambiental.
Des del Comitè es vol agrair la col·laboració de tothom, ja que per donar color al mural s'han fet servir els taps que les famílies de l'escola han anat portant a la porteria, així com la participació del professorat i alumnes del C1 en la seva confecció.
GRÀCIES A TOTHOM PER LA VOSTRA COL·LABORACIÓ!
També els alumnes de 6è de primària han fet un muntatge per fer-nos conscients de la importància que té el fer una bona separació selectiva de residus. Esperem que us agradi aquest reportatge i sigui un granet en el nostre camí cap un món millor.
FELICITATS I ENHORABONA PER AQUESTA FEINA REALITZADA!
Subscriure's a:
Missatges (Atom)


















